word by word (:

assalammualaikum.... mood#buku teks#sej#pqs#exam#final#fullstop.

okeh...hemmmm, banyak mengeluh sangat nih...
day by day, lalui hidup dengan penuh stress... word yang mereka sampaikan jatuh menjunam menghempap diri bagaikan sebuah batu dilontarkan, pujangga betul~

ok straight to the point, sebenarnya takdelah rasa macam batu pon tapi still ayat mereka related dengan apa yang saya lalui

nak tahu ayat apa?
 misalnya,

"jangan merendahkan orang" kata Mickey Mouse

"kita ini pendakwah bukan penghukum, Allah lihat usaha bukan hasil" kata Dr Sabariah

"boleh jadi si pengadu tak ikhlas dalam pengaduannya" cakap Ustaz Harfizi

and banyak lagi word yang terasa :'0

sungguh, situasi ini sungguh berada di hadapan mata, tak terkata, tak pernah mimpi pun nak jadi cenggini,
tapi Allah lebih tahu...

"kata sahabat saya, ada hikmah dalam setiap kejadian, word2 yang datang kepada saya dalam banyak keadaan kata2 die dalam keadaan marah, and i was cried, kata2 mereka dalam keadaan tekanan, and that time mulut saya terkatup rapat, kata2 beliau dalam keadaan tenang, and saya terfikir-fikir, kata2 sahabat dalam chat and i really happy, dan banyak lagi keadaan "

and bila saya fikir balik semua nih, it's quite funny,

sungguh Allah so sweet, Allah hantarkan mereka2 ini untuk tegur saya, saya baru nampak ker? dan dalam sitution yg berbeda-beda, sungguh Allah itu Maha Penyayang, mana mungkin Allah hantarkan mereka2 itu untuk tegur saya, marah saya, nasihat saya, tazkirah saya, ragging saya dan ape2 yg berkaitan dgn saya hanya disebabkan Allah masih sayangkan hambanya, sungguh kalau dah tak sayang takdelah org yg datang menegur, agi menyampah nak tegur, meluat *-*

glosari,

'sungguh' perkataan yang saya suka berikan penekanan bahawa perkara tersebut benar-benar saya nak katakan, sungguh...


that's all from me, pray for ma final exam, imma in exam mood, may Allah yusahhil

ihfazillahyahfazka.

:D

Comments

Popular posts from this blog

letak gambar dalam fb,blog,atau video? fatimah syarha PUNYA JAWAPANNYA...

yawn..yo!!!!