97, all the best!!!

assalammualaikum,

hai sahabat 97,
saya tahu anda dalam keadaan 

ketakutan


maupun,

tertanye-tanye


apepon,saya pon rasa perkara yang sama
ape dia?????
semestinyer 

RESULT PMR 2012
 dan tanpa mengetahui tarikh result yang sebenar
urghhhh....

namun, berita sebegini memang menakutkan


i got this from Utusan Malaysia. lol so trueee ! for 97's, just read this, are u guys feeling the same way as i am ?

"Saya hairan mengapa nasib pelajar yang lahir pada 1997 (kebanyakan) menerima nasib menghadapi setiap peperiksaan utama agak mencabar contohnya UPSR 2009.

Adakah anak-anak yang lahir pada 1997 akan menghadapi perkara yang sama untuk SPM nanti pada tahun 2015?

Secara keseluruhan s
oalan PMR 2012 agak 'PELIK':

1) Bahasa Malaysia antaranya memang terlalu mencabar, seolah tidak setaraf dengan pemikiran pelajar yang berusia 15 tahun.

2) Sejarah 80 peratus kemahiran berfikir atau lebih kepada pengetahuan am.

3) Bahasa Inggeris 40 peratus tidak mengikut format seperti soalan-soalan tahun lepas.

4) Geografi kebanyakan soalan berkait dengan sejarah, mungkin agak payah bagi sesetengah pelajar yang biasa dengan soalan secara terus (direct).

5) Soalan Sains yang perlu banyak menggunakan logik dan kemahiran berfikir serta pengetahuan luar biasa pelajar.

6) Pendidikan Agama Islam soalan berkenaan dengan 'Maasum' yang tidak pernah dijadikan soalan pada tahun-tahun lain. "





oh yeah,

saya hanya mengopi ayat kawan saya dalam fb

it's quite scared





apepon,saya doakan kepada 

sahabat 97

agar Allah lembutkan hati pemeriksa 

agar memberi markah yang terbaik untuk 

semua candidatePMR 2012,

dan semoga setiap 

aturan Allah dalam menentukan 

keputusan kite,

supaya kite lebih hampir

denganNya........



ameeeen...

assalammualiakum..
.




Comments

Popular posts from this blog

letak gambar dalam fb,blog,atau video? fatimah syarha PUNYA JAWAPANNYA...

yawn..yo!!!!