C.I.N.T.A

assalamualaikum,dengan nama allah yg mana pemurah lagi maha penyayang>alhamdulillah,dapat juga tangan ini menaip dan masih bernyawa,alangkah baik allah itu,bukan?
rasanya sudah lama saya tak berkongsi cerita,sibuk sedikit lagi2 nak exam ni,doakan saya berjaya,okeh?
hari ni nak berkongsi cerita sikit mengenai satu cerita yg agak lucu bila saya dengar tapi tak pastilah klu anda yg mendengar...

cerita ini kisah benar tapi saya ubahkannya sedikit saje,
seorang lelaki dengan seorang perempuan bercinta,tapi tak lama sekejap saje.Laki ni sedih sangat....perempuan ni yang minta putus,tapi lelaki ni ada suruh sampaikan sesuatu kepada perempuan tu melalui kawan perempuan dia,dia kata "weh,kau tolonglah cakap kat ........,tolong ah..terima aku balik kalau dia tak terima aku balik takpe ah..aku pasrah...,aku sayang dia!!!"(dengan muka sedih).Lepastu kawan perempuan dia pun sampaikanlah perkara ni dekat bekas makwe dia,nak tahu tak perempuan tu cakap apa,"Ya Allah,alangkah baiknya kalau dia cakap  ,aku sayang kau ,Ya Allah!!!",lepas jer lelaki tu dengar perkara tu dia terus senyap tak cakap apa2,saya pun tak tahu apa terjadi selepas itu,wallahualam.

macamtulah ceritanya,bagi saya perkara ni lucu tapi tak tahulah yang sama2 punya masalah sebegini,tapi saya tak bermaksud nak guriskan hati sesiapa,cuma berkongsi cerita.
mungkin saya tak pernah merasa apa itu cinta dengan ajnabi,tapi bagi saya ini bukan masaanya yang sesuai,betul tak?
saya ada juga kawan2 yang ber'couple',diaorang cakap susah nak lepaskan,tapi saya tak faham susah sangat ker?,perlu ker cinta manusia yang bukan mahram?tak perlu kan.
tapi alhamdulillah kawan saya dah berubah sikit2,tapi katanya dia rindu kat laki tu,kata dia susah...
Ya Allah,saya pun tak tahu nak buat dan nak cakap apa sebab saya tak pernah mengalami perkara tu dan saya tak pernah nak rasa pun perkara ni...bila ada kawan macamni saya jadi buntu,nak cakap ape???
tapi satu benda jer saya cakap dengan dia,
cintakan manusia itu bukan urusan kita,
cintakan dia urusan kita,
jangan kita sibuk akan urusannya,
sekiranya urusan kita belum sempurna.
jadi,cintakan Allah itu urusan kita,
tapi cintakan manusia itu biarlah Allah yang uruskan,
tapi kalau cinta kita dengan Allah belum sempurna,
macam mana kita boleh memperolehi cinta yang abadi...
bukankah itu yang kita mahukan?
 Cintailah Allah.....bukankah Allah itu sempurna.....

Comments

Popular posts from this blog

letak gambar dalam fb,blog,atau video? fatimah syarha PUNYA JAWAPANNYA...

yawn..yo!!!!