CHARA'TE!ASHITERU!UHIBBU!SARANGHAE!

Salam rindu kepada pembaca,sorry sebab dah lama tak post,huhu...penat betul,sebenarnya hari ni nak kena balik asrama dah,so this is the last time for this month!

semalam ibubapa saya datang ke sekolah sebab ada HARI MENUAI KECEMERLANGAN,tapi mula2 saya rasa takut-takut nak beritahu result dekat ibu saya tapi saya redha jerlah.Saya cuba tenangkan diri dengan berfikir aku dah usaha sebaik mungkin,mungkin masih ada beberapa perkara yang aku belum lakukan dan untuk menggapai kejayaan membuatkannya terhalang.so,saya cuba muhasabah diri.Lagipun,Allah tak pandang hasil kita tapi usaha kita,tapi pastinya Allah memberikan hasilnya setimpal dengan usahanya.Andaikata Allah memberikan hasil yang tak seberapa daripada apa yang kita usahakan,cuba kita check balik diri kita dan mungkin Allah ingin menguji hambanya,tanda sayangnya dia kepada kita,hambanya...  SO,kepada pembaca semua yang dapat result teruk janagn down,okeh?sebab orang yang sentiasa berjaya tanpa mersa kegagalan dia takkan merasa nikmat sebenarnya kejayaan.

PEPERIKSAAN PERTENGAHAN TAHUN 2011,2 ABU BAKAR
6A 2B 1C,NO.13 dalam kelas and badge,okeylah tuh-_-,usaha lagi!
(cara untuk motivate diri ini)

sebenarnya atas tu untuk peringatan kepada diri dan pembaca sahaja,tapi sambung kepada topik yang ingin dibincangkan,cuba anda perhatikan kembali title post ni,ada tulis chara'te kan?itu maknanya I LOVE YOU,alam bahasa thailand,sebenarnya sekolah saya SMKA AGAMA KUALA LUMPUR telah menerima beberapa pelajar thailand yang terdiri dari umur 11,12 dan 13 tahun.15puteri dan 15 putera,so, first day mereka datang takde masa nak kenal lagi,but for the second day ramai betul orang serbu dorm diaorang dan sebenarnya  tahun peralihan untuk mereka baru bermula,jadi merka tak jadi badge ke 24 tapi ke 25.Kebanyakkan mereka berbahasa thailand,dan ada diantara mereka yang pandai loghat kelantan seperti Sarah Mada,Nifatimah Nimaeroh,Syifa',Mardihiah,Laila Awe dan ramai lah~so, merkalah yang jadi translater bahasa kepada kawan2 mereka,kami pelajar2 smakakl juga turut sama2 mempelajari bahasa merka sedikit demi seikit,insyallah~

wallahuallam,assalammualaikum...

Comments

Popular posts from this blog

letak gambar dalam fb,blog,atau video? fatimah syarha PUNYA JAWAPANNYA...

yawn..yo!!!!